
Wanneer je een nieuw kantoor intrekt, komt er behoorlijk wat op je af. Het is daarom handig als je een checklist bij de hand hebt. Zo kun je eenvoudig alle zaken één voor één afvinken.
Algemene kantoorinrichting
Een nieuw kantoor begint met de algemene kantoorinrichting. Hierbij kun je denken aan zaken als de afwerking van de wanden, plafond en vloeren, maar zeker zo belangrijk is goede verlichting. Wat betreft het kleurgebruik in je nieuwe kantoor, deze kun je rustig houden door bijvoorbeeld voor wit te kiezen. Maar je kunt ook de kleuren van je huisstijl en logo terug laten komen in je kantoor.
- Afwerking van de wanden, het plafond en de vloer
- Goede verlichting, de kleur is erg belangrijk
Kantoormeubelen
Om je werkzaamheden goed uit te kunnen voeren zijn kwalitatief goede en degelijke kantoormeubelen onmisbaar. Alles begint bij een goede kantoor indeling. Zorg dus voor een goede bureautafel die, bij voorkeur, in hoogte instelbaar is. Zeker wanneer je meer dan 4 aaneengesloten uren gebruik maakt van je werkplek is dit aan te bevelen. Ook een ergonomische bureaustoel mag uiteraard niet ontbreken bij jouw kantoor indeling. Om kantoorbenodigdheden en dergelijke te bewaren kun je gebruik maken van een ladeblok. Documenten en ander papierwerk zijn overzichtelijk te archiveren in een archiefkast, wat ook niet mag ontbreken in jouw kantoor indeling plattegrond. Daarnaast kun je nog denken aan zaken als een prullenbak, kapstok, planten en muurdecoratie.
- Een goede bureautafel, bij voorkeur in hoogte verstelbaar
- Ergonomische bureaustoel
- Ladeblok
- Archiefkast
- Prullenbak, kapstok, planten en muurdecoratie
Accessoires kantoorinrichting
Na de algemene inrichting en de kantoormeubelen, is het tijd om over accessoires na te denken. Whiteboards, prikborden en combiborden zijn veel voorkomende presentatiematerialen en zeker onmisbaar.
Ook scheidingswanden zijn ideaal voor de juiste akoestiek, flexibel werken en privacy. Gezien de vele variaties voor scheidingswanden, lichten wij graag de mogelijkheden toe:
- Presentatiematerialen
- Scheidingswanden

Apparatuur inclusief software
In het kantoor van tegenwoordig zijn een computer, laptop, tablet en smartphone niet meer weg te denken. Ook zaken als een printer, scanner en copier zijn onmisbaar om je werk goed uit te kunnen voeren. Daarnaast dient apparatuur voorzien te zijn met de juiste software. Bedenk vooraf welke van deze zaken je daadwerkelijk ook echt nodig zult hebben. Het zijn immers allemaal behoorlijke investeringen.
- Computer, laptop, tablet en smartphone
- Printer, Scanner, en kopieerapparaat
- De juiste software
Elektra en aansluitingen internet en telefoon
Om bovenstaande apparatuur goed te kunnen gebruiken, dient je nieuwe kantoor uiteraard uitgerust te zijn met elektra en de benodigde aansluitingen voor telefoon en internet. Ook is het fijn als de kabels netjes zijn weggewerkt, dit noemen we kabelmanagement. Zorg dat je dit soort zaken vooraf tijdig regelt, zodat je bij intrek in je nieuwe kantoor direct gebruik van kunt maken.
Na het doorlopen van deze checklist, hopen we al je vragen beantwoord te hebben zodat het nieuwe kantoor nergens aan ontbreekt. Heb je toch vragen of wil je een verdere toelichting? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder.
- Elektra en aansluitingen
- Kabelmanagement
Na het doorlopen van deze checklist, hopen we al je vragen beantwoord te hebben zodat het nieuwe kantoor nergens aan ontbreekt. Heb je toch vragen of wil je een verdere toelichting? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder.