Hybride werken Hybride werken

Werk jij al hybride met jouw organisatie? Werk jij al hybride met jouw organisatie?

Werk jij al hybride met jouw organisatie? Hybride werken

Hybride werken

Ontdek samen met Inofec de verbeterpunten en begin met hybride werken! Soms thuis en soms op kantoor, de balans die hybride werken brengt is aantrekkelijk! De huidige werkomgeving is een ontmoetingsplek geworden. In deze omgeving ontmoeten wij elkaar, werken we samen en brengen wij tijd met elkaar door. Terug naar het 'oude normaal' wil niemand, maar om dat voorkomen zijn er concrete afspraken nodig.

Sfeerboek vol inspiratie

Sfeerboek vol inspiratie

Hybride werken blijft

Sinds de laatste versoepelingen van de coronamaatregelen is het duidelijk geworden, dat medewerkers veel waarde hechten aan werken op afstand. Het biedt namelijk veel voordelen!

Je kunt hierbij denken aan een flexibele indeling van de (werk-)uren, geen tijd meer kwijt aan woon-werk verkeer. Oftewel een besparing van tijd én geld. Toch zijn er ook nadelen te benoemen. Contact met collega’s is een stuk zakelijker geworden. Focus op eigen werkzaamheden in plaats van groepsgewijs trajecten oppakken. Dit is ook terug te zien in nieuwe ideeën of innovaties.

De juiste plek voor welke werkzaamheden? Wanneer men thuis aan het werk is, past dit goed bij digitale overleggen en taken waar concentratie bij nodig is. Samen komen op kantoor zorgt voor (in-)formele interacties en versterkt het teamgevoel.

Aanpassen werkomgeving aan hybride werken

Het nieuwe werken verandert de bekende kantooromgeving. Er is een andere mix van kantoor- en thuisfaciliteiten nodig. Het kantoor wordt meer een plek om te ontmoeten en samen te werken.

Ook de vraag naar eenpersoonskamers om te videobellen neemt ook enorm toe. Een vergadering kan worden bijgewoond vanuit kantoor en vanuit huis.

De thuiswerkplek verschuift van de keukentafel naar een goed ingericht thuiskantoor. Dit laatste is overigens voor veel medewerkers niet mogelijk. Denk hierbij aan starters welke nog niet over voldoende ruimte in huis beschikken. Organisaties moeten hier een antwoord op formuleren.

Het nieuwe werken

3 tips om te onthouden

2.

Zorg voor duidelijke afspraken,

werktijden en verwachtingen

Tijd voor een succesvolle hybride werkomgeving!

Het beste van twee werelden creëren? Het is tijd om de optimale werkomgeving te creëren, waar medewerkers naast werkplezier ook successen maken. Wil je weten hoe? Neem contact met ons op!

Hybride werken
Velden gemarkeerd met asterisks (*) zijn verplicht.

Tijd voor een succesvolle hybride werkomgeving!

Het beste van twee werelden creëren? Het is tijd om de optimale werkomgeving te creëren, waar medewerkers naast werkplezier ook successen maken. Wil je weten hoe? Neem contact met ons op!

Hybride werken mobiel
Velden gemarkeerd met asterisks (*) zijn verplicht.